W Zielonce, dzięki pozyskaniu funduszy unijnych, powstanie system ścieżek rowerowych wzdłuż rzeki Długiej – jej malowniczymi wałami. Realizację inwestycji jednak przełożono.

Ścieżki powstaną na wałach rzeki Długiej (fot. zielonka24.pl)
Suma przeznaczona przez miasto na wykonanie ścieżek okazała się wyraźnie za niska, chętni wykonawcy zaoferowali wyższe ceny. Na łamach, wydawanego przez Urząd Miasta, „Magazynu Zielonka” można przeczytać wyjaśnienie w tej sprawie:
– Wszystkie oferty przekraczały i to znacznie ofertę inwestorską. Kilka miesięcy temu zmienił się rynek wykonawców i zaczęli znacząco podwyższać ceny. Bardzo dużo miast buduje teraz ścieżki i sytuacja ta przekłada się na windowanie cen na rynku. Realizację przekładamy na rok przyszły. Zwiększymy na ten cel w przyszłorocznym budżecie – zapowiada burmistrz Grzegorz Dudzik.
*
Nową trasą rowerową pojedziemy od ul. Pustelnickiej na granicy z Markami, w kierunku ul. Lipowej i mostu przy parku Dębinki, a następnie po drugiej stronie torów, od ul. Słowackiego do ul. Turowskiej. Szlak połączy się tutaj ze ścieżką rowerową, powstającą na modernizowanej właśnie ul. Ossowskiej. Dzięki temu będzie zatem można wygodnie dojechać rowerem z Marek do Kobyłki.
W ramach tego samego projektu powstanie szereg obiektów, będących uzupełnieniem infrastruktury rowerowej. Będą to m.in. parking rowerowy przy parku Dębinki (ul. Abramskiego), czy parking rowerowy z samoobsługowym punktem serwisowym przy ul. Bohaterów Westerplatte, obok Szkoły Podstawowej nr 2.
*
Sytuacja okolic Zielonki chwilowo jeszcze nie wygląda różowo, ale w ciągu najbliższych kilku miesięcy zmieni się diametralnie. Najważniejsza inwestycja w okolicy to oczywiście Trasa S8, budowana przez Marki, Ząbki, Zielonkę i dalej w kierunku Kobyłki oraz Wołomina, wyposażona oczywiście w ścieżki rowerowe. Miała być ukończona już w te wakacje, aktualny termin zakończenia prac to połowa grudnia. Rowerzyści z Zielonki i okolic będą mogli dzięki temu wygodnie dotrzeć do centrów handlowych w Markach i dalej – do Białołęki i Mostu Grota – Roweckiego.
Kolejna ścieżka powstaje przy wiadukcie ponad torami przy wjeździe do Zielonki na trasie DW 634. Stanowić będzie połączenie z istniejącym już fragmentem przy zmodernizowanej trasie DW 631 i pobliskim rondzie.
Jeśli dodamy do tego trwającą modernizację trasy 631 („Żołnierskiej”) na jej warszawskim odcinku, aż do Węzła Marsa otrzymamy rowerowe połączenie Zielonki i Ząbek nie tylko z Rembertowem czy Pragą Południe. Ścieżkami jechać będzie można dalej, także Mostem Siekierkowskim nad Wisłę i w kierunku Wilanowa. A to już całkiem przyjemna i długa wycieczka.